Met ingang van 23 november heeft Royal Jongbloed Liza de Jonge benoemd tot acquirerend redacteur voor het vrouwenfonds Sestra. Zij volgt daarmee Janneke Burger op, die per 1 november uit dienst trad.
Janneke Burger zag een lang gekoesterde wens in vervulling zag gaan, toen zij een baan aangeboden kreeg als kerkelijk werker bij de Nederlands Gereformeerde kerk in Enschede. Hierdoor ontstond een vacature bij het groeiende fonds Sestra . Dit onderdeel van Jongbloed richt zich specifiek op vrouw en geloof, met boeken, tijdschriften (Sestra magazine en Sestra mama) en een online platform (sestra.nl).
‘Toen we met Liza in gesprek kwamen over deze vacature werd al meteen duidelijk dat zij zeer geïnteresseerd was in een functie binnen het boekenvak. Sestra en Liza zijn goede bekenden van elkaar, want we hebben al een aantal succesvolle uitgaven samen op de markt gebracht, waaronder de succesvolle Zij Lacht Bijbel’, aldus uitgever Pieter de Boer.
Liza de Jonge startte al tijdens haar studie communicatie een snel groeiend platform op onder de naam ‘Zij Lacht’ waarmee zij duizenden vrouwen weet te binden rond bijbel en geloof. Het platform bestaat nu vier jaar en in die tijd werden diverse uitgaven op de markt gebracht, events georganiseerd en trainingen gegeven. De beide platforms Sestra en Zij Lacht zijn qua doelgroep grotendeels complementair en vullen elkaar dus goed aan. Beide platforms zullen dan ook naast elkaar blijven bestaan. Haar functie bij Royal Jongbloed zal Liza vanaf nu combineren met het aansturen van de community Zij Lacht.
Het nog relatief jonge fonds Sestra (11 jaar) is de laatste jaren uitgegroeid tot een sterk en aantrekkelijk merk met een online community waar auteurs en lezers elkaar rond de uitgaven vinden. Met auteurs als Marion Lutke, Carianne Ros, Eline Hoogenboom en Beth Moore staat er een stevig en volwassen fonds.
Pieter de Boer: ‘We willen het succes van Sestra de komende jaren voortzetten en met Liza de Jonge erbij zetten we een belangrijke stap in de goede richting. We weten inmiddels hoe goed zij luistert naar haar lezers en aanvoelt welke uitgaven succesvol zullen zijn. Haar online profiel is uiterst nuttig voor een uitgeverij als Sestra.’